1-OSIOWY

Wóz asenizacyjny GMP1A52

Wozy asenizacyjne  marki GRUPA MARCO, Typ GMP1A należą do szerokiej gamy przyczep ciężarowych kategorii R3a o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej 40 km/h, na które wystawiono świadectwo homologacji typ nr PL*4759*00 według Dyrektywy 2003/37/EWG Europejskiego i Rady.

Typ GMP1A pojazdu spełnia wymagania określone ruchu drogowym, Dyrektywą maszynową 2006/42/WE wszystkie odpowiednie przepisy w zakresie bezpieczeństwa objęte m.in. normami:

  • PN-EN 707+A1:2009 Maszyny rolnicze. Wozy asenizacyjne. Wymagania dotyczące bezpieczeństwa.
  • PN-EN ISO 12100:2012: „Bezpieczeństwo maszyn. Ogólne zasady projektowania. Ocena ryzyka i zmniejszenia ryzyka”.
  • PN-EN ISO 4254-1:2013-08 „Maszyny rolnicze –  Bezpieczeństwo Część 1.  „Wymagania ogólne”, a także spełnia wymagania Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia   2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. poz. 2022 z 15 grudnia 2016r.).

Cechą charakterystyczną wozów Typ GMP1A jest  samonośna konstrukcja, w której zbiornik i pozostałe elementy są nierozerwalnie złączone i zamontowane na jednoosiowym zestawie kołowym.  Całość stalowej konstrukcji jest ocynkowana ogniowo co gwarantuje długowieczność użytkowania. Zaletą zwieszenia jednoosiowego jest zwrotność i łatwość manewrowania wozem.

Wozy marki GRUPA MARCO  Typu GMP1A i GMP1B posiadające homologację, wyprodukowane po 31 marca 2017 r. i zarejestrowane, są objęte 24 miesięczną gwarancją producenta.

Specyfikacja

W tabeli podano podstawowe parametry techniczne wozów w wyposażeniu standardowym.

  • POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA [l] 6000
  • ŚREDNICA ZBIORNIKA [mm] 1400
  • DŁUGOŚĆ ZBIORNIKA [mm] 4040
  • ILOŚĆ PRZEGRÓD ANTYFALOWYCH 1
  • DŁUGOŚĆ MAX PRZYCZEPY [mm] 6300
  • SZEROKOŚĆ MAX PRZYCZEPY [mm] 2380
  • WYSOKOŚĆ MAX PRZYCZEPY [mm] 2500
  • ROZSTAW KÓŁ 1800 lub 1870 dla obręczy z przesunięciem ET-35mm
  • MASA WŁASNA MAKSYMALNA [kg] 2100
  • TECHNICZNIE DOPUSZCZALNA MASA CAŁKOWITA [kg] 6500
  • MAKSYMALNA DOPUSZCZALNA MASA NA OŚ [kg] 5300
  • MAX. DOP. OBCIĄŻENIE PIONOWE NA ZACZEP [kg] 1500
  • HAMULEC ROBOCZY MECHANICZNY, WYMIARY BĘBNÓW [mm] 300×90
  • HAMULEC POSTOJOWY mechaniczny, bębnowy sterowany ręcznie
  • WYMIARY OPON (ROZMIAR OBRĘCZY) 500/50-17 (16.00×17, ilość otworów 8)
  • OŚWIETLENIE OBOWIĄZKOWE, ŚWIATŁA pozycyjne, kierunkowskazy, odblaskowe, hamowania, awaryjne, obrysowe
  • TYP SPRZĘGU oko dyszla D50, dolny zaczep ciągnika
  • SPOSÓB REGULACJI POŁOŻENIA OKA DYSZLA mechaniczna za pomocą podpory dyszla w zakresie od 280 mm do 600 mm
  • ZAPOTRZEBOWANIE MIN. NA MOC W CIĄGNIKU [km] 65
  • OBROTY WOM [obr./min.] 540
  • POMPA PRÓŻNIOWA TYP - WYDAJNOŚĆ [l/min.] MEC5000 – 6150
  • DENNICA TYLNA zamknięta z włazem Ø 600 mm
  • KRÓĆCE I ZASUWY - ROZMIAR 5” (Ø127 mm)
  • ILOŚĆ KRÓĆCÓW jeden wylewowy na dennicy tylnej i dwa ssawne
  • SYSTEM POŁĄCZEŃ Typu „Perrot”
  • WZIERNIKI POZIOMU NAPEŁNIENIA ZBIORNIKA dwa wzierniki szklane 4” na dennicy przedniej
  • WŁAZ GÓRNY Ø210 mm

Dodatki

Na specjalne życzenie (za dodatkową opłatą) wóz można wyposażyć o dodatkowe elementy:

  • dennicę tylną otwieraną z dwoma króćcami – wylewowym i ssawnym
  • rurowy wskaźnik poziomu napełnienia,
  • drabinkę z podestem w celu ułatwienia dojścia na górę zbiornika,
  • mechaniczny mieszalnik we wnętrzu zbiornika napędzany hydraulicznie,
  • aplikator naglebowy z systemem węży wleczonych o szerokości 3 m

a także można zwiększyć rozmiar króćców próżniową o zwiększonej wydajności.

Wozy asenizacyjne GRUPY MARCO-POLO należą do grupy maszyn, w których energia konieczna do napełnienia zbiornika i jego opróżnienia dostarczana jest przez pompę próżniową. Wytwarza ona podciśnienie (próżnię) podczas napełniania lub nadciśnienie – podczas opróżniania. Dopuszczalna  jest możliwość opróżniania zbiornika grawitacyjnie. Każdy wóz asenizacyjny wyposażony jest w ciśnieniowy zbiornik cylindryczny wykonany z  płaszczy stalowych o grubości 5 mm spawanych obustronnie. Zbiornik jest ocynkowany ogniowo. Posiada wewnętrzne pierścienie wzmacniające z teownika oraz dodatkowe usztywnienia pod podporami mocującymi zbiornik.